Darreres entrades

Mort al clean look

Views: 38

per Carla Sánchez Escoy

Després de tant de temps esclavitzats per a vendre una imatge polida i perfecte dels nostres rostres i pentinats, utilitzant el mínim per a obtenir el màxim, però deixant de banda la creativitat i l’expressió, podríem ser ara a la fi de l’era de l’homogeneïtat estètica?

El clean look o cara neta és un maquillatge amb què sembla que no vagis maquillada. Per a poder tenir aquest look és important una bona preparació de la pell o skin care. Cal utilitzar productes que siguin adequats pel tipus de pell i fer servir poca quantitat de producte. Tot i que el més rellevant és que amb poc aconsegueixis realçar la teva bellesa natural. Però, quin és el problema?

Per posar-nos en context, hem de parlar d’ una celebritat: Hailey Bieber. Ella, a finals de 2022 i durant 2023, va revolucionar les xarxes socials com Instagram o TikTok, perquè va començar a compartir les seves rutines facials i els seus maquillatges que eren senzills, però efectius. Aquí va començar el fenomen del clean look. D’aquest tipus de maquillatge en van derivar altres com:

  • El strawberry makeup, on s’utilitza tons rosats als ulls i a les galtes
  • El latte makeup, el mateix però amb tonalitats cafè
  • el sunkissed look, on hi ha més concentració de color a les galtes i nas per a simular que has tornat de la platja una mica cremada

Tots aquests maquillatges reuneixen un mateix factor: L’absència de creativitat i originalitat.

Hem estat esclaus del mateix corrent estètic on tothom aspira a veure’s igual des de ja fa un parell d’anys. És per això que diversos artistes del maquillatge han començat a apostar per la teatralitat i defensar-la a capa i espasa. M’agradaria recalcar el paper que ha tingut Pat Mcgrath com a directora de maquillatge en la desfilada de Maison Margiela per John Galiano a la setmana de l’alta costura a París d’aquest 2024. Ella ha ideat la glass skin, on les models han desfilat amb un maquillatge que dona l’aspecte dels rostres pàl·lids i brillants de les nines de porcellana. Això, ha estat un fenòmen a Internet i creadores de contingut com la Mei Pang (@meicrosoft) o la Nyane (@nyane) n’han fet ressó.

Una altra creadora de contingut que ha posat de manifest aquesta problemàtica ha estat la Medio Lola, una maquilladora asturiana, que en el seu TikTok ha creat una secció que es diu Muerte al clean look on crea diferents looks més creatius i artístics. Ella posa de manifest que sent que des de fa un parell d’anys, ja no pensa més enllà ni li dona cap volta als seus maquillatges perquè ha estat absorbida de certa manera per la simplecitat i facilitat d’aquest tipus de maquillatge.

Així doncs, com a estudiant de Caracterització i Maquillatge, defenso que el maquillatge ens ha d’ajudar a expressar-nos igual que el nostre pentinat, la nostra roba o fins i tot la manera que tenim de parlar. Senzillament, són eines i colors que poden aportar-nos una aparença molt diferents i poden ajudar-nos a millorar la nostra imatge externa. És per això, que m’entristeix que s’hagi perdut el sentiment i l’expressió en l’art d’esculpir els rostres, tot i que aparentment, cada vegada més gent estigui abandonant aquesta homogeneïtat i s’atreveixi a ser ella mateixa a través del maquillatge.

redacció

Som un digital cultural que intentarà difondre les activitats culturals que es facin a Argentona.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Descobriu-ne més des de

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint